- Cutii Prajituri
- Cutii Prajituri Cu Fereastra
- Cutii Macarons si Evenimente
- Cutii CupCakes
- Cutii Ecler
- Cutii Gogosi
- Cutii Cozonac si Pasca
- Cutii Fursecuri
- Cutii Tarte
- Cutii Transport Prajituri
- Cutii Tort
- Tavite Prajituri
- Farfurii Prajituri
- Discuri Torturi
- Tavi Torturi
- Chese si Dantele Prajituri
- Hartie si Folii Plastic
- Pungi Hartie si Plastic
- Ambalaje Fast food
- Cutii Pizza
- Cutii din Carton - Diverse
- Autorizatii
- Portofoliu - Ambalaje Personalizate
Cuvantul „ambalaj”
Cuvantul „ambalaj”, din punct de vedere etimologic, provine de la prefixul francez „en” si de la „balle”, care, la randul sau, vine de la vechiul cuvant german „balla”, al carui sens era de a strange in balot.
Ambalajul este definit prin Directiva Parlamentului European si a Consiliului Europei nr.94/62/EC/1994 astfel: „Ambalaj inseamna toate produsele executate din orice material, de orice natura, destinate a fi utilizate pentru cuprinderea, protectia, manipularea, livrarea si prezentarea de bunuri, de la materii prime la bunuriprocesate, de la producator la utilizator”.
Ambalajele pot fi:
· Ambalaje de vanzare sau ambalaje primare de exemplu, ambalajele concepute in asa fel incat sa constituie o unitate de vanzare catre consumator la punctul de cumparare;
· Ambalaje grupate sau ambalaje secundare, de exemplu ambalaje concepute in asa fel incat sa constituie la punctul de cumparare o grupare de un anumit numar de unitati de vanzare, fie ca acesta din urma este vandut ca atare utilizatorului, fie ca serveste numai ca mijloc de umplere a rafturilor la punctul de vanzare; el poate fi despartit de produs fara a-i afecta caracteristicile;
· Ambalajele de transport sau ambalaje tertiare, de exemplu ambalajele concepute in asa fel incat sa faciliteze manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare cu scopul de a preveni deteriorarea fizica a marfurilor.
Toate produsele, fie in stare naturala, fie manufacturate, trebuie sa fie transportate de la locul fabricarii pana la cel al utilizarii sau pana la consumatorul final, in conditii de mentinere a calitatii si integritatii lor.
„Ambalajul este elementul material care asigura protejarea produsului in timpul depozitarii, transportului si utilizarii, iar in alte cazuri protejarea mediului inconjurator fata de eventualele influente nocive ale produsului. El inlesneste vanzarea si utilizarea produsului. Prezinta optim produsul si prin aceasta stimuleaza politica vanzarii”.
Un ambalaj ideal trebuie sa protejeze bine produsul, sa fie usor si ieftin, iar caracteristicile sale tehnice trebuie sa usureze manipularea, transportul si depozitarea produsului, fiind in acelasi timp un instrument eficient de marketing. De aici deriva si existenta a trei functii specifice ale ambalajului:
· Conservarea si pastrarea intacta a calitatii produselor contra actiunii factorilor interni si externi;
· Inlesnirea transportului, manipularii, depozitarii;
· Promovarea vanzarilor si reclama produselor.
Sursa: http://www.qreferat.com/